Kota Kinabalu is the capital of Malaysia’s Sabah state in the northern part of the island of Borneo. Often referred to as KK, it’s a coastal city partly surrounded by rainforest. It's known for its bustling markets, modern boardwalk, beaches and waterfront Kota Kinabalu City Mosque. It is also a gateway to Kinabalu National Park, the home of 4,095m-high Mount Kinabalu

Kota Kinabalu (KK) won’t immediately overwhelm you with its beauty, but you’ll soon notice its friendly locals, breathtaking fiery sunsets, blossoming arts and music scene, and rich culinary spectrum spanning Malay to Japanese, Western to Cantonese, street food to high end.



Suria Sabah


Satu lagi pusat membeli-belah yang popular di Kota Kinabalu Sabah. Baru siap kira-kira dua tahun yang lalu. Belum berapa banyak kedai di dalamnya. Tak tahu mengapa lambat sangat pekedai nak masuk di Suria Sabah! Terletak berdekatan dengan Pejabat Kastam dan Wisma Sabah. Selalunya aku ke sini untuk menonton wayang di tingkat 8. Ada jugak pusat Karaoke di sana serta pusat hiburan yang lain. Kedai makan pun tidak lah terlalu banyak – Secret Recipe, Pizza Hut, Nasi Ayam Malaysia, Apple Donut dan Nasi Lemak Antarabangsa adalah antara yang paling popular. 




 Selain dari itu, ramai yang ke sana untuk membeli-belah di Parkson. Aku pula suka ke kedai buku  Times di tingkat dua. Kebanyakkan kedai-kedai makan yang aku sebut di perenggan atas tu terletak di Lower Ground Floor. 

- Suria Sabah @ Ronda-Ronda Di Kota Kinabalu

0 Response to "Suria Sabah"

Post a Comment